loading...
اخبار تکنولوژی
مستروب بازدید : 83 یکشنبه 24 اسفند 1399 نظرات (0)

احتمالا شما هم کدینگ زبان انگلیسی رو شنیده باشید که دو کتاب معروف اون به اسم کدینگ 504 و کدینگ 1100 وجود داره و ادعا دارند با این روش خیلی سریع تر و راحت تر کلمات رو حفظ می کنید و خب درست هم میگن اما… . اما متاسفانه باز هم بعد از مدتی با این روش مطالب رو علاوه بر اینکه فراموش می کیند، ممکنه قاطی هم کنید! چون این روش به شما یاد میده کلمات رو با کدگذاری یاد بگیرید اما همین کدگذاری هم بعد از مدتی باعث فراموش میشه چرا که هیچ تصویر سازی در این فرایند رخ نداده و ذهن شما در طولانی مدت تفاوتی بین اون و دیگر روش ها نمیبینه.

احتمالا شما هم کدینگ زبان انگلیسی رو شنیده باشید که دو کتاب معروف اون به اسم کدینگ 504 و کدینگ 1100 وجود داره و ادعا دارند با این روش خیلی سریع تر و راحت تر کلمات رو حفظ می کنید و خب درست هم میگن اما… . اما متاسفانه باز هم بعد از مدتی با این روش مطالب رو علاوه بر اینکه فراموش می کیند، ممکنه قاطی هم کنید! چون این روش به شما یاد میده کلمات رو با کدگذاری یاد بگیرید اما همین کدگذاری هم بعد از مدتی باعث فراموش میشه چرا که هیچ تصویر سازی در این فرایند رخ نداده و ذهن شما در طولانی مدت تفاوتی بین اون و دیگر روش ها نمیبینه.

پس انگلیسی رو چطور باید یاد بگیرم؟ بهترین راه آموزش زبان انگلیسی چیست؟

این دقیقا همون سوال کلیدی بود که توی 20 سالگی به ذهنم رسید، دوست صمیمی من که هم دانشگاهی من بود هم دقیقا همین مشکل رو داشت اما خب اون ترجیح داد بازم با تکرار روش های قدیمی، انگلیسی رو مجددا یاد بگیره تا بتونه کار هاشو انجام بده، اما من دنبال یه روش نوین و منطقی تر بودم.

با خودم میگم ما توی دنیایی زندگی می کنیم که هزاران تحقیق عملی و معتبر راجب ذهن و مغز انجام شده، چطور ممکنه هنوز روش های جدیدی تست نشده باشه؟!

یعنی واقعا ما انسان ها باید زجر بکشیم تا یک چیز جدید رو حفظ کنیم؟

یعنی واقعا اون افراد برجسته و بزرگی که توی دو ماه یک زبان جدید رو یاد میگرفتن، نخبه بودن یا روش خاصی داشتن؟

یعنی واقعا اون افرادی که بیش از 6 زبان برتر دنیا رو مسلط بودن، فقط با تمرین همین روش ها به این درجه رسیدن؟

حقیقات من روی ذهن و شیوه های یادگیری

شاید در حدود 3 ماه من روی این موضوع تحقیق کردم، با اندک اطلاعاتی که داشتم مقالات انگلیسی رو میخوندم (از گوگل ترجمه هم کمک میگرفتم)، حدودا روزانه دو سه ساعت برای این تحقیق وقت میذاشتم چون واقعا سرم شلوغ بود و نمیتونم بیشتر وقت بزارم، اونجا بود که با روش های نوینی یادگیری آشنا شدم.

فهمیدم که اگر شیوه کارکرد ذهن رو بشناسیم، میتونیم تا 40 برابر سریع تر نسبت به روش های قدیمی، یک مطلب جدید رو برای همیشه یاد بگیریم

روش نوین یادگیری انگلیسی

با روشی که یاد گرفته بودم، یادگیری زبان انگلیسی رو شروع کردم، یادم میاد اوایل روش رو درست بلد نبودم و خب حفظ هر لغت کمتر یک دقیقه طول می کشید اما توی این روش تکرار نمی کردم! بلکه فقط یک بار یک لغت رو میخوندم و اون برای همیشه یادم میموند!

حتی اوایل یکمی شک داشتم چون واقعا این روش ها و این مطالبی که درباره ذهن خونده بودم با کل عقاید من در تناقض بود! با کل چیز هایی که توی زیست شناسی درباره مغز خوندم تناقض داشت و یکمی باورش برای من سخت بود.

برای همین حدودا توی 7 دقیقه اومدم 10 لغت رو با یک بار مرور، با این روش حفظ کردم و کلا دیگه بیخیال همه چیز شدم و به کارام میرسیدم و اصلا هم لغات رو مرور نمی کردم، دقیقا بعد از 2 هفته یه سر به لغات زدم، خیلی برام شگفت انگیز بود! فقط با نگاه کردن به لغات سریع معنی اون ها میومد توی ذهنم، باورم نمی شد آخه من که فقط یک بار این لغات رو خونده بودم.

توی هر روش آموزش زبان انگلیسی اگر تست کنید این موضوع رو با یک بار شنیدن یا خوندن یک لغت، در هر صورت بعد دو هفته امکان نداره شما بتونید اون لغات رو خیلی راحت معنا کنید چون شما فقط یک بار لغات رو خونده بودید!

منبع: 11be1.ir

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
اگر دنبال بهتر اخبار تکنولوژی هستید پیشنهاد ما این وبلاگ 55تکنولوژی می باشد که سعی دارد فقط بهترین ها را انتخاب کند
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 93
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 83
  • بازدید ماه : 263
  • بازدید سال : 3,630
  • بازدید کلی : 39,051